Klik Sini Dulu Meh... =D

Kata-kata dari pemunya blog....

Assalammualaikum & salam sejahtera....selamat dtg ke blog yg simple ni...sudi2lah menjenguk dan kalau blh, jgn lupa follow yerk...nadi blog saya, adalah anda semua yang follow blog ini...thanks semua.... (^_*)


Sunday 28 August 2011

Kuih raya saya...

Assalamualaikum w.b.t....

Salam 28 ramadhan utk semua....mesti ramai yang dh start bercuti dan dh siap semua persiapan2 raya....samalah cam aku....hehe....

Ni nak cite ni...semalam aku buat biskut raya lagi...hehe...opppsss, terlupa plak yang aku lum cite lg pasal kuih tart gulung aku...hehe...aku cite pasal kuih tart lu ye....sebenarnya, aku buat ade la dalam 300 biji kuih tart, mula2 nak buat jual konon nya, last2 xlarat..haha...yang dapat hanya ex-rumate aku je...iaitu cik QEMA....dan EN. EHEM2 saya....alhamdulillah dh smpai pd mereka seminggu lepas wlupun keadaan kuih tart tu ade kerosakan kecil...haha....maaf la ye cik Qema dan En. Ehem2...hehe...

Lupakan pasal kuih tart, ni nak habaq ni...haha...ckp utara plak na...pagi semalam aku try buat biskut makmur...1st time buat ni....sbb aku suka mkn biskut ni...jarang plak jumpa....so, bt la sendiri...alhamdulillah, ianya xmengecewakan juga...rasa pon sedap, keje nye pun xrumit...hehe...meh aku tunujuk gambar2 yang aku ade ambil masa buat biskut ni...dh siap punjut2, baru teringat nak ambil gmbr tuk tatapan member2 semua...ni la dia......

 haaaa.... ni selepas di gentil2, dalam biskut ni ada inti kacang...kacang di kisar dan d campur ngan gula...kulit biskut plak, tepung gandum, gula ngan minyak sapi dan kaler sikit....aku guna kaler ijau..

ni selepas di corak kan kat atas biskut tu..biasa, org sepet...tapi, aku xjumpa sepet kuih mak aku...so guna garpu, coret2 kan serupa ini..hehe

 haa....yg ni baru kuar ovenn...kasi kuning2 sikit, baru angkat...

 yang ni, selepas dah sejuk biskut tu, gaulkan dengan gula ising...konon bedak kan biskut ni la...hehe..cam orang jugak, nak kene cantik...

 taraaaaaaaa....ini lah hasilnya....aku dapat buat 2 bekas ni ada la dalam 120biji....

haha..ni saje nk tunjuk...nampak x kuih tart tu, itu la kuih tart yang aku buat tu..hehe...

dapat pun aku buat entry ni....ingtkan xsempat....sebenarnya, entry ni sekali gus nak buat ucapan raya pada semua member2 xkira la member blog ke, member fb ke.....generally pada semua yang mengenali diri ini...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
&
MAAF ZAHIR BATIN.....
(^_*)


TQ sudi baca..komen la..jgn segan2 (^_*)

5 memberi komen:

ﻨﻭﺭﺤﻔﻴﻅﻪ ﻤﺤﻤﺩ ﻋﻠﻲ said...

nyum2 :)

Rosmarieza said...

nampak sedap r wani kuih-kuih koooo~:P

Wani said...

haha..nk try, meh la dtg rye umah aku rose...

cha zainol said...

yummmmy.aku suka biskut makmur jugak. nak sikit!

tiefazatie said...

wah..rajinnya!